tisdag 26 november 2013

Tävling - vinn baksaker till julens bakning!

Nu nalkas advent och vi ser fram emot att hänga stjärnor i fönstrena och plocka fram trädgårdsbelysningen. Och inte minst julbaka! Häromdagen blev det pepparkaksmuffins (receptet finns här) och hela huset fylldes av underbara dofter. Nu är jullängtan stor och det planeras för fullt vad vi ska göra för julkakor, cake pops, julgodis och annat som vi vill baka till jul.

Lagom till advent utlyser vi nu liten tävling hos Baka & Dekorera - den söta bakbutiken.

*** Tävlingen är SLUT ***
* Söta juliga formar, papperssugrör, och stjärnströssel till jul *
 
Vinsten är ett juligt bak-kit med söta cupcakeformar med volangkant, papperssugrör i rött och grönt, som är fina till både servering och till cake pops, samt strössel i form av vita stjärnor.


För att delta ska du svara på följande två frågor (HÄR i kommentarsfältet på bloggen) samt gilla vår Facebook-sida:

1. Vad heter vår kategori i butiken med muffinsformar med vågig volangkant?

2. Vad skulle du välja att baka/servera i formarna?

3. Gilla vår Facebook-sida HÄR.

Tävlingen avslutas 1:a advent, söndagen den 1 december vid midnatt.
Vinnaren utses därefter av vår enväldiga jury och meddelas via email
(GLÖM EJ att skriva ut din emailadress!).
Man får självklart också gärna blogga om tävlingen, samt dela den på sin Facebook och instagram.

*** Tävlingen är nu SLUT ***


Lycka till!
Jessica & co
www.BakaDekorera.se

18 kommentarer:

  1. Hejsansvejsan!
    Muffinsformarna kallas muffinsformar karusell.
    Och jag skulle servera juliga saffransbullar fyllda med en mjuk och söt vaniljsmörkräm i formarna!
    Och allt blir snyggare med ett puder av florsocker :)
    Gillar er fb sida <3
    Kramar Pernilla.lundin@telia.com

    SvaraRadera
  2. 1: Formarna heter Karusell

    2. Dessa formar skulle förgylla OCH lyfta vilket bakverk som helst men mina favoriter är för tillfället Ferrero Rocher-cup cakes så det skulle det förstås bli. Nu inför jul, extra pyntat med något litet grönt och juligt till, bredvid chokladbiten ;)

    3: Fb-sidan gillad sedan tidigare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis Erika, du är vår vinnare i adventstävlingen! Maila oss din adress och ett paket kommer inom kort på posten. :)

      Radera
  3. 1 karusell

    2 jag hade gjort pepparkaksmuffins toppad me vitfrostning och me röd julblomma gjord av sockerpaste

    3 gillat er sida

    SvaraRadera
  4. 1. Muffinsformar karusell
    2. Jag hade gjort era pepparkaksmuffins för att dom är jättegoda!( har provbakat) men jag hade gjort dem som cupcakes med en vit chokladfrosting och dekorerat med rött strössel som ser ut som små tomtar som jag har hemma.

    josefin.schroder@live.se

    SvaraRadera
  5. 1. Karusell
    2. Det skulle bli ett svårt val mellan bakad chokladkräm och saftiga pepparkaksmuffins med frosting och pepparkaksgubbeströssel :)

    SvaraRadera
  6. 1. Karusell
    2. Pepparkaksmuffins med frosting vill jag servera i formarna.

    annika_a2@spray.se

    SvaraRadera
  7. 1. Karusell
    2. Julmuffins med julkryddor enligt min farmors recept med phiadelphia topping.

    fri_fred@msn.com

    SvaraRadera
  8. 1 ksrusell
    2 jag skulle baka pepparkaks muffins med lingon frosting
    emmahellstedt@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. 1. Karusell

    2. Enkla hasselnötsmuffins med en god frosting och guldstjärneströssel!

    Liten.emma@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. 1,muffinsformar karusell
    2, jag skulle baka pepparkaksmuffins med tomte fluff på

    051080744@telia.com

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig tävling, kan inte låta bli att ta chansen att vinna detta underbara kit!
    Formarna heter karusell.
    Jag skulle baka saffranscupcakes med vitchokladfrosting, eller frosting med smak av glögg, kanske båda!
    Självklart gillar jag er sida!
    chrisseh@live.se
    /Christine Holmberg

    SvaraRadera
  12. 1. Muffinsformar - Karusell
    2. Vanilj- och kardemummamuffins med pepparkaksfrosting :-P

    /Lena (lena.rocknroll@gmail.com)

    SvaraRadera
  13. 1. Muffinsformar Karusell
    2. Pepparkaksmuffins med Dolce leche frostIng. Samt krokant strössel.
    3. Gillar på fb

    eliegergi@yahoo.se

    SvaraRadera
  14. Rubriken heter muffinsformar karusell, om i formarna hade jag bakat härliga cupcakes med smak av pepparkaka och vanilj. Vinsten hade passat mig perfekt eftersom att jag håller på att göra en bakbok via ung företagsamhet i skolan, så ingen tvivel på att jag inte skulle använda det! Hoppas på tur! :)

    Du når mig på oliviiaa@live.com och jag gillar på facebook!

    SvaraRadera
  15. 1 Karusell heter dem
    2 Skulle baka saffransmuffins med en god apelsin frosting
    3 Har gillat eran sida på facebook
    Min mail är : carryme43@gmail.com

    SvaraRadera
  16. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  17. 1 Karusell
    2 en härlig chokladcheesecake
    Jag gillar

    SvaraRadera